ZANECHTE SVŮJ NÁZOR
PŘIDEJTE KOMENTÁŘ K ČLÁNKU. JAKÝ JE VÁŠ NÁZOR?
celkem příspěvků k článku: 38 |
Komentář k článku:
PENNY MARKET |
Vzhledem k tomu, že se množí diskuse o možném vybudování dalšího supermarketu ve městě, je tento článek nástinem shromážděných fakt. |
 |
» Komentáře jsou řazeny podle vlákna diskuse.
 |
Autor: Standa Kaisler dne 26. ledna 2007 v 21:35 |
reagovat
|
|
Takže taky něco k Penny 2 |
|
4. Příjmy z daní živnostníků jsou příjmem rozpočtu města, zatímco Penny a spol. odvádějí daně někde na ústředí bůhví kde, takže případný krach těchto živnostníků by měl i přímý dopad na rozpočet města.
5. Podívejte se do papírového Veselska, kdo nejvíc podporuje nejrůznější kulturní, společenské či sportovní akce. Jsou to právě tito drobní živnostníci. Lapidárně řečeno, pokud já půjdu s prosbou od hasičů za panem Marcilisem, aby nám přispěl na občerstvení na soutěži, určitě se s ním dohodnu, s panem Pennym někde v Tramtárii asi těžko.
6. Není pravda, že Penny má již vyřízeny všechny náležitosti potřebné pro stavbu, minimálně výkup pozemků od okolních soukromých majitelů mu poněkud vázne.
7. Pokud se bude hlasovat o této věci v zastupitelstvu znovu, budu muset zvážit případné sankce, které by město údajně mělo platit, pokud by se původní smlouva, schválená minulým zastupitelstvem, nepodepsala. Pokud by tyto sankce nehrozily, tak jsem proti.
Tak, teď si mě třeba sežerte :-) |
 |
 |
Autor: Standa Kaisler dne 26. ledna 2007 v 21:34 |
reagovat
|
|
Takže taky něco k Penny 1 |
|
K supermaketu Penny se tu rozvinula mohutná diskuse a tak mi dovolte, abych i já napsal svůj názor na věc a reagoval na některé připomínky z diskuse.
1. Nelíbí se mi, jak jsou osočování ti, kteří mají na stavbu supermarketu jiný názor, než kladný. I já patřím mezi ty, kteří by jej mít nemuseli, domnívám se, že proto ještě nejsem mafián či gauner. Nevím, proč by jiný, než kladný názor měl být hnusem či jak jinak to bylo v diskusi nazýváno.
2. Nechápu, co bylo arogantního na vyjádření pana Zelenky v MF Dnes, on pouze prohlásil, že se rozhoduje podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, což je jen tak mimochodem přesně to, co jsme jako zastupitelé slíbili všichni. To, že se něco líbí většině ještě automaticky neznamená, že je to správné.
3. Pokud by se stavba Penny realizovala, byla by to již pátá velkoplošná prodejna ve Veselí. Nechápu jak by to nemohlo mít vliv na menší obchodníky, kteří cenově těmto marketům z objektivních důvodů prostě konkurovat nemohou.
|
 |
 |
Autor: MAX dne 27. ledna 2007 v 13:27 |
reagovat
|
|
RE: Takže taky něco k Penny 1 |
|
1) Souhlas 2) Podle vědomí a svědomí je fajn, ale pokud vím voliči si vás zvolili jako své zástupce a jsem přesvědčen o tom že by bylo záhodno poslouchat co občané vlastně chtějí, z vyjádření citovaného v članku mi spíše vyplynulo - zvolili jste mne, mám moc a tak jí používám - na zvážení už nechám jak. 3) Částečně pravda, ale o kvalitě a konkurenci, která by měla mít kladný vliv na kvalitu a ceny zatím nemůže být řeč, jde o to mít více variant. 4a5) Krachu místních živnostníků bych se neobával, pokud budou nabízet kvalitu jako například zmiňovaný pan Marcilis, určitě jim zákazníci neubydou, osobně raději zvolím specializovanou prodejnu s kvalitním výběrem a produkty než hypermarket který leckdy na úkor kvality snižuje cenu, ale to je moje volba, proč nedat i ostatním možnost výběru. Jak vidno již dnes míří zdejší občané za nákupy do Soběslavi do Penny a pokud budou tito nakupovat v okolí Mountfieldu, veřím že i okolním prodejcům nepřimo vzrostou tržby, rádi se podívají do Elektra... |
 |
 |
Autor: Standa Kaisler dne 28. ledna 2007 v 06:24 |
reagovat
|
|
RE: Takže taky něco k Penny 1 |
|
Mě osobně by se líbilo, kdyby jeden obchůdek se základními potravinami + doplňkový sortiment (typu co býval u Houdků, tam jsem nakupoval nejraději) vznikl někde v oblasti nábřeží a jeden podobný na Rafandě, pokrytí města tímto typem prodejny by pak bylo ideální, jinak řečeno, každý by svůj krámek měl takříkajíc za rohem. Jenže já samozřejmě nikoho nutit nemůžu, aby do toho šel.
Jóóó a abych nezapoměl, v jednom se ve svém příspěvku mýlíte - ač zastupitel, auto nemám :-) |
 |
Autor: DD dne 28. ledna 2007 v 20:15 |
reagovat
|
|
RE: Takže taky něco k Penny 1 |
|
Stando, zastupitel by měl asi zastupovat občany. Můžeš odepsat, kolik podpisů pod peticí pro výstavbu Penny Merkrtu by mělo být, abys ji vyslyšel jako zastupitel. |
 |
 |
Autor: MAX dne 28. ledna 2007 v 14:06 |
reagovat
|
|
RE: Takže taky něco k Penny 1 |
|
Ano z Vašeho pohledu ano, nenakupujete pro celou rodinu a chodit s lístečkem (abych něco nezapomněl u pultového prodeje je to problém není čas přemýšlet co ještě..) mi nepřipadá příliš optimální. Já osobně jsem u Houdků právě vzhledem k tomuto přísupu nenakupoval a myslím že většina nakupujících má raději samoobslužný typ potravin. Další nevýhodou takových malých "krámků" je že zákazník hradí veškeré režie tohoto maloobchůdku a navíc marži již přidané k relativně vysokým nákupním cenám obchodníka. Jak jsem již psal, ti co nabízejí kvalitu (například všichni řezníci ve Veselí, zelenina na náměstí) se určitě o své zákazníky bát nemusí, jiný případ asi bude ve večerkách a chápu jejich obavy, ale opravdu zde není kultura prodeje dle měřítek 21. století.
Dobrá jste asi jediný, kdož nemá automobil, ale zase nemusíte přemýšlet směrem k nákupům pro rodinu, tedy nemusíte to řešit.
Přeji příjemný zbytek víkendu. |
 |
 |
Autor: Standa Kaisler dne 28. ledna 2007 v 06:17 |
reagovat
|
|
RE: Takže taky něco k Penny 1 |
|
Díky za reakce, pokusím se ještě na některé body odpovědět.
Ad 2.) No máte asi, pravdu, mohlo to tak vyznít. Pravě v tomto konkrétním případě samozřejmě většinový názor slyším, bylo by jednoduché rozhodnout se podle něj (získal bych tím politické body :-) ), ale já se musím rozhodnout podle toho, co si myslím, že je dobré pro město jako celek jak teď tak i v budoucnu, ne jen pro část jeho obyvatel, byť je to část většinová.
ad 4 a 5.) I tady souhlasím, že konkurence je zdravá, ale je market tou zdravou konkurencí, s naprosto jinými možnostmi cenové politiky? Máte možná pravdu, že do veselského Penny by možná chodili jen ti, kteří už dnes jezdí třeba do Soběslavi či Budějic. Ale to se ukáže až v praxi, a kdyby pak začal končit jeden živnostník za druhým, tak bude pozdě.
|
 |
 |
Autor: MAX dne 28. ledna 2007 v 14:00 |
reagovat
|
|
RE: Takže taky něco k Penny 1 |
|
tak ještě jednou: 2) pořád to nechápu, zastupitel je od toho že ZASTUPUJE občany, nemyslím že by měl být proto někým kdo neposlouchá názory občanů, protože je přece chytřejší, má více informací a myslí to s nimi dobře - zatím jsem nové informace o tom proč nestavět neobdržel, jsem volič a chci je znát. To trochu zavání pohrdáním. 5) Je to jako v ostatních oborech, pokud vyrábím nějaký produkt nebo poskytuji službu je jen na mně, jak si zajistím konkurenceschopnost. Vezměte si kupříkladu stavební firma pana Zelenky, vyráběli beton, také jste zakázali ostatním aby si postavili větší a nové betonárky, no vidíte a jejich firma už beton nevyrábí, ochráníte tak všechny nebo jen privilegované obory a zrovny ty které ovlivňují každého občana, tedy přeneseně donutíte místní občany dotovat místní soukromníky podnikající v oboru potravinových služeb? Zajímavé, jaký to má podtext? Nechce se mi věřit že pár vuřtů na hasičské soutěži. Tohle je regulace na úrovni socialistického myšlení! |
 |
 |
Autor: MAX dne 27. ledna 2007 v 13:42 |
reagovat
|
|
RE: Takže taky něco k Penny 1 |
|
do Mountfieldu, k Radům pro nějakou radůstku k PC, k Šikulovi, ke Gruberům. Ve středu města prostě prodejna potravin chybí. Pokud vím jste svobodný a nevím tedy jkou máte potřebu nakupovat potraviny, věřím že z Vašeho pohledu je důležitější, kdo Vám poskytne občerstvení na hasičské soutěži, ale jsou tu i rodiny a ženy které musí chodit dlouhé kilometry obtěžkané taškami, ne každá má auto. Namítnete jistě, že například na vesnici nemají jinou možnost, ale my ano?! Je to zapeklitá situace, nikdo z nasich zastupitelů není v situaci, že by neměl auto, že by uvítal levnější zboží (byť někdy možná na úkor kvality). Jednoduše zde aplikovaně platí - sytý hladovému nevěří. Doufám že nepochopíte mé řádky jako nějaký útok, jsou to jen moje soukromé názory a i když sám příliš nákupů v Penny nevyužiji, nevím proč bych neměl podpořit ty kteří o to stojí? Jsme opravdu takoví maloměšťáci, nebo se dokážeme na věc podívat realistitvky bez osobních zájmů? Držím pěsti při rozhodování. |
 |
 |
Autor: Irena dne 25. ledna 2007 v 14:52 |
reagovat
|
|
A co Discont Plus? |
|
Z článku není úplně jasné, v jaké stadiu je příprava výstavby supermarketu Discont Plus. Brání jí také něco, nebo se už jenom čeká na zahájení výstavby? Děkuji za odpověď. |
 |
Autor: Standa Kaisler dne 26. ledna 2007 v 07:56 |
reagovat
|
|
RE: A co Discont Plus? |
|
Stavbě Discont Plusu (alespoň ze strany města) nic nebrání a podle mých infomací se na jaře má stavět ... |
 |
Autor: DD dne 26. ledna 2007 v 10:02 |
reagovat
|
|
RE: A co Discont Plus? |
|
Na konci Veselí nad Lužnicí u jihotexu. Dík nechci. Stavbě Penny Merkrtu brání jen zastupitelé. Stando snad nebudeš jeden znich? |
|