ZANECHTE SVŮJ NÁZOR
PŘIDEJTE KOMENTÁŘ K ČLÁNKU. JAKÝ JE VÁŠ NÁZOR?
celkem příspěvků k článku: 38 |
Komentář k článku:
PENNY MARKET |
Vzhledem k tomu, že se množí diskuse o možném vybudování dalšího supermarketu ve městě, je tento článek nástinem shromážděných fakt. |
|
» Komentáře jsou řazeny podle vlákna diskuse.
|
Autor: standa dne 21. března 2007 v 11:53 |
reagovat
|
|
jde o zeleň ve městě |
|
Chtěl bych upozornit na to, že nemám nic proti Penny marketu, pokud by stál někde na okraji města, kde by nikomu nevadil. Ale v centru, kde s asfaltovými plochami zmizí zelená tráva a stromy, které - byť přestárlé - fungují jako prachový a hlukový filtr, by stát ta ohavná krabice neměla. Nevím nic o tom, že by měl asfalt stejnou absorpční schopnost jako hlína. Je proto nanejvýš smutné, že učitelé z veselského ústavu, který by měl měl v ochraně přírody ve městě udávat tón, buď mlčí, nebo přímo hlasují pro její likvidaci. To je to, co jsem chtěl ve svém posledním příspěvku hlasitě sdělit. A kráse města ta krabice stejně nepřidá. Není asi náhodou, že místní rodačka - architektka - raději zůstává trvale v cizině. Holt doma není nikdo prorokem. To v Čechách ostatně platí odedávna. |
|
|
Autor: standa dne 21. března 2007 v 11:52 |
reagovat
|
|
jde o zeleň ve městě |
|
Chtěl bych upozornit na to, že nemám nic proti Penny marketu, pokud by stál někde na okraji města, kde by nikomu nevadil. Ale v centru, kde s asfaltovými plochami zmizí zelená tráva a stromy, které - byť přestárlé - fungují jako prachový a hlukový filtr, by stát ta ohavná krabice neměla. Nevím nic o tom, že by měl asfalt stejnou absorpční schopnost jako hlína. Je proto nanejvýš smutné, že učitelé z veselského ústavu, který by měl měl v ochraně přírody ve městě udávat tón, buď mlčí, nebo přímo hlasují pro její likvidaci. To je to, co jsem chtěl ve svém posledním příspěvku hlasitě sdělit. A kráse města ta krabice stejně nepřidá. Není asi náhodou, že místní rodačka - architektka - raději zůstává trvale v cizině. Holt doma není nikdo prorokem. To v Čechách ostatně platí odedávna. |
|
|
Autor: standa dne 15. března 2007 v 13:55 |
reagovat
|
|
Blázni byli, kordy měli... |
|
Blázni byli, kordy měli... a div že Veselští tak toužící po novém supermarketu nehnali na pranýř ty, co měli svůj odlišný názor a stáli za ním i proti sprosté (většinou) přesile. Veřejné opovržení by si zasloužili naopak ti zastupitelé, kteří se zpronevěřují svému profesnímu poslání a v zájmu udržení si místa na radnici, nebo prostě ze zbabělosti obhájit odlišný názor hlasují jinak. A tak pan ing. Hlásek (Chráněná oblast Třeboňsko) i RNDr. Bumerl (Ekologická škola!!) hlasovali pro zrušení stávající zelené plochy vprostřed města a její vyasfaltování. Nezbytné zásobování navíc přivede do křižovatky u Mountfieldu větší dopravu, víc, hluku, prachu. To je ochrana životního prostředí v pojetí těch, kteří by ji měli garantovat svým postavením především! Není TOHLE hanba Veselí? Pánové Gruber, Zelenka a další, kteří vyslovili opačný názor a nebáli se za ním stát by si naopak měli zasloužit náš obdiv. Za děravý groš tak naši zastupitelé prodávají to, co je nejcennější pro život ve městě - klid. |
|
|
Autor: Stanislav Kaisler dne 15. března 2007 v 20:03 |
reagovat
|
|
RE: Blázni byli, kordy měli... |
|
Milý jmenovče, jen bych rád upozornil, že pan ing. Hlásek nehlasoval ani pro ani proti, protože není členem zastupitelstva. |
|
Autor: Mike dne 10. března 2007 v 17:43 |
reagovat
|
|
PENNY MARKET |
|
Vážení spoluobčané veselští, TESCO je propadák to si přiznejme, mnohokrát se mi stalo, že požadovanou věc prostě neměli na skladě!!Musel jsem jít pro ni jinam!! Ceny také žádná sláva!! Tak nyní nás může spasit jen PENNY MARKET, tam snad budou stejné ceny jako v sobíku, už aby stál!! V TESCU se snad chytí za NOS!! Fuj TESCU!! Najděte tam nějaké nové lidi do vedoucích míst!!
|
|
Autor: Stanislav Kaisler dne 28. února 2007 v 23:08 |
reagovat
|
|
Schváleno |
|
Tak prodej pozemků firmě BKB byl dnes zastupitelstvem schválen, lépe řečeno původní usnesení bylo ponecháno v platnosti. |
|
Autor: ja dne 23. února 2007 v 19:15 |
reagovat
|
|
Plecháč |
|
To se tady všechno točí kolem jednoho plechového krámu? To ve Veselí nejsou potřebnější věci? Pískoviště, chodníky, stav našich sídliští! |
|
|
Autor: veselacka dne 6. února 2007 v 10:31 |
reagovat
|
|
RE:Takže něco k Penny 1 |
|
V podstatě máte pravdu,jen připojím moje postřehy z nakupování ve Veselí n.L. Také nerada chodím do Večerky,opravdu tam není kultura prodeje.Dle mého názoru je to způsobeno hlavně malým prodejním prostorem a neustálým rozšiřováním sortimentu zboží.Ono je asi těžké odolávat různým obchod.zástupcům,nabízejících své zboží.Tak přibývají další regálky,které všude překáží.Co se týká cen, i tam mají akční slevy (řetězec FLOP), dle mého názoru tam ceny nejsou nikterak přemrštěné. K řeznictví na náměstí: kvalita zřejmě ano,ale ta je mi k ničemu,když v sobotu je tam výběr skoro jako za hlubokého socialismu.Do zaměstnání dojíždím, v pracovní dny většinou nestíhám do zavírací doby. Se zeleninou na náměstí také nemám nejlepší zkušenosti,o cenách nemluvě. Ovoce a zeleninu radši kupuji v samoobslužnén obchodu, abych měla jistotu, že neponesu domů něco shnilého, nebo nevalné kvality. Toto jsou jenom moje zkušenosti a můj názor, který nikomu nevnucuji. Hezký den.
|
|
|
Autor: Zdeněk Brož dne 1. února 2007 v 15:20 |
reagovat
|
|
PENNY-Market |
|
Je opravdu nutná konkurence marketů. Zcela souhlasím s článkem p. Hynka v lednovém Veselsku. Stavba marketu TESCO byla opravdu ˝Výhra"! Ten mizerný sortiment a za jaké ceny! To je stále lepší Jednota. Jezdím pravidelně pro větší nákup do PENNY marketu do Soběslavi, kde pravidelně potkávám Veseláky. Podepsal jsem také petici pro stavbu PENNY marketu ve Veselí. Rada města musí rozhodovat pro zájem většiny občanů a ne jen pro soukromé zájmy jednotlivců. |
|
|
Autor: Jarda Pudil dne 31. ledna 2007 v 22:26 |
reagovat
|
|
Názor od jihu. |
|
Zdravím občany Veselí nad Lužnicí.Jsem z Lomnice,pracuji v Třeboni a podílel jsem se na výstavbě a opravách ve Veselí.Znám všechny starosty.Mohu říci,že každý přispěl svými schopnostmi ke zvelebení města.Zajímám se o města v okolí,jsem také zastupitel.Mohu říci,že Veselí si nevede špatně.Má dobře vybudovanou infrastrukturu.Kulturní dům,sportoviště(mimochodem,která nejsou ani v Třeboni),školy,školky,pečovatelské domy,dům důchodců,střední školu,pěkné náměstí.Nyní se vedou spory,zda prosadit supermarkety.Můj názor s ohledem na situaci.Tři supermarkety je mnoho!V Třeonimají již 3 spermarkety a nabídka převyšuje poptávku obyvatel lázeňského města a okolí.Pořadí návštěvnosti:1.PENNY 2.DISCONT 3.TUTY.A tak dobře zvažujte,držím Vám palce!Ať se urychlí protipovodńová opatření,také se zajímám.A kolegové zastupitelé,pouvažujte zlepšit sociální zařízení a občerstvení pískovny blíže k Vlkovu.Máme tu krásnou přírodu,tak ať nám ji každý závidí a rád se sem vrací! Zdravím Veseláky! |
|
|
Autor: Standa Kaisler dne 31. ledna 2007 v 09:10 |
reagovat
|
|
Pro MAXe a dd |
|
Oba ve svých příspěvcích voláte po tom, že zastupitel zastupuje občany a podle jejich přání se má rozhodovat. Opravdu si myslíte, že bych tedy měl hlasovat jen pro to, co si přeje většina? A kdo pak bude zastupovat tu menšinu? Nejen tady na fóru jsou i ohlasy, které se stavbou Penny nesouhlasí, berte to tak, že zastupuji je.
V novinách jsem se dočetl několik dezinterpretací, jedna z nich byla, že většina nového zastupitelstva byla proti stavbě dalšího supermaketu ve Veselí, to je poněkud nepřesné, správná formulace je proti stavbě V TÉTO LOKALITĚ, což je trochu rozdíl.
A znovu opakuji, pokud by se o stavbě Penny v této lokalitě hlasovalo poprvé, tak jsem proti. Ovšem o této stavbě rozhodlo již minulé zastupitelstvo a tak moje rozhodování bude spíše o tom, zda mám či nemám toto rozhodnutí zachovat. A v této otázce si spíše odpovídám, že mám, protože si myslím, že by nebylo dobré, kdyby se po každých volbách měnila předchozí rozhodnutí. |
|
|
Autor: MAX dne 31. ledna 2007 v 12:18 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
Trochu rozporuplná otázka, takže v podstatě nezastupujete, potom může dojít i k extrému, kdy jeden člověk bude chtít postavit ve městě na náměstí letiště a všichni zatupitelé budou zatupovat jeho.... třeba za to že budou mít zdarma letenky (párky???) |
|
Autor: Standa Kaisler dne 31. ledna 2007 v 13:27 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
Zajímavý příklad, pokusím se jej také použít. Bude-li většina lidí chtít postavit na náměstí letiště, mám sklapnout kufry a být pro, protože hlas lidu, hlas boží? A nebo můžu použít vastní rozum a říci, že mi to připadá jako blbost a že jsem proti? |
|
Autor: Vanda Brázdová dne 31. ledna 2007 v 18:23 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
A jen tak naokraj - existuje PROTI Penny ještě nějaký jiný rozumný agrument kromě toho, že p. Zámečníkové ubude zákazníků? Žádný jiný mě nenapadá, zato těch PRO je nesrovnatelně víc. V případě, že na místě zamýšleného stavby Penny nakonec nebue, tak co tam bude? Stejný nepořádek jako doteď? To je v zájmu města? |
|
|
Autor: Standa Kaisler dne 5. února 2007 v 18:06 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
Dobrý den, úvodem bych rád ocenil, že se zase našel někdo, kdo se nestydí pod svůj názor podepsat.
Argumetem proti, jak jsem psal níže, není primárně to, že paní Zámečníkové ubudou zákazníci, ale to, že MĚSTU ubudou příjmy z daní. Kdyby chtěl něco jako Penny stavět místní živnostník, který zde platí daně, neřeknu proti ani ň. A jak jsem také už někde psal, kdyby se hlasovalo poprvé, jsem na 99% proti, ale tím že už jednou rozhodnuto bylo, přikláním se k názoru, že toto rozhodnutí by se měnit nemělo, to by každé volby mohly způsobit celou řadu změn rozhodnutí a lavinu žalob a pokut pro město.
Já do večerek běžně nakupovat nechodím, ale po kritice, která se tu objevila, jsem "pro kontrolu" jeden takový nákup na náměstí absolvoval a musím uznat, že to je děs a běs. Se svou poněkud prostorově výraznější postavou jsem měl co dělat abych prošel :-) Závěr, který jsem z toho vyvodil, že tam vícekrát pokud možno nepůjdu. |
|
|
Autor: vanda Brázdová dne 5. února 2007 v 20:07 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
Víte, ono se poslední dobou stalo jakýmsi všeobjímajícím zaklínadlem to, že daně, které platí místní živnostníci, se dostanou přímo do města. Bohužel není to tak jednoduché. Z toho, co se všeobecně nazývá daně, má město šanci pouze na část zvanou daň z příjmů fyzických osob. Tedy pokud dotyčný podnikatel zrovna nevykazuje ze svého podnikání ztrátu, nebo nemá-li "dostatečný" počet tzv. odčitatelných položek, které mu legálně umožní, že i z kladného základu daně potom platí daň pár stovek Kč nebo nula, což není nijak výjimečný případ. Takže možná by nebylo od věci se seznámit s přesnými čísly, kolik skutečně veselští podnikatelé do rozpočtu města přispívají. Pár tisíc (nebo desítek tisíc) skutečně město nevytrhne. Zůstává pravdou, že cca 80% příjmů státního rozpočtu z daně z příjmů fyzických osob pochází z daně z příjmů placené zaměstananci. Naopak daně společností se městu dostanou po přerozdělení. Překvapivé, že? Takže není zaklínání se daněmi podnikatelů poněkud prázdný argement? |
|
|
Autor: Standa Kaisler dne 5. února 2007 v 21:36 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
Souhlasím s vámi, že příjem z těchto daní není ani zdaleka rozhodující položkou příjmů města. A to i přesto, že již nějaký ten rok existuje institut minimální daně, takže váš argument s nulovou daní takto odváděnou není zcela pravdivý. Přesto - nějaký příjem to je. A navíc tu platí, že, na rozdíl od příjmů zaměstnanců, tento příjem neprochází martýriem nějakého přerozdělování, ale jde do rozpočtu automaticky (ne celá daň, ale 30%), takže platí přímá úměra - čím více živnostníků, tím větší příjem rozpočtu. |
|
|
Autor: Vanda Brázdová dne 6. února 2007 v 13:36 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
Tak ještě jednou: vidím, že Vám uniklo, že v našem daňovém systému nemáme institut minimální daně, jak se to bohužel nepřesně mediálně prezentuje, ale pouze institut minimálního ZÁKLADU DANĚ, což není totéž a platí pro to již dříve uvedené o odčitatelných položkách. Naopak si i nadále dovolím nesouhlasit s Vaší přímou úměrou. Pravdou je, že "nějaký příjem" od živnostníků do ruzpočtu přijde. Vidím, že jste odborníkem i v daňové oblasti ... |
|
Autor: Standa Kaisler dne 6. února 2007 v 15:42 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
Ne, rozhodně nejsem odborník na daně, a máte pravdu, že v tomto případě jsem se sekl a minimální daňový základ s minimální daní jsem opravdu zaměnil. Omlouvám se všem za nechtěnou mystifikaci. |
|
Autor: já dne 7. února 2007 v 10:10 |
reagovat
|
|
chíííííííííí |
|
huíííííííí dobrý kecy, to sem zase našel věc, dobrej servr chválim |
|
Autor: Jiří Novák dne 5. února 2007 v 19:08 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
Stando, teď sem se ale od plic zasmál :-) a pak že nemáš smysl pro humor :-) |
|
Autor: Standa Kaisler dne 5. února 2007 v 21:38 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
Hele, a to říkal kdo, že nemám smysl pro humor, já si na něm docela zákládám :-) |
|
Autor: Jiří Novák dne 6. února 2007 v 08:59 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
To byla moje teze :-) z Tvých příspěvků, ale ten o nakupování ve večerce mne opravdu pobavil :-). |
|
|
Autor: Vanda Brázdová dne 31. ledna 2007 v 18:19 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
Pokud vezmeme celý problém v širších souvislostech, vývoj lidstva je přece vždycky postavený na tom, že se prosadí zájmy většiny. I měřítkem toho, co je tzv. normální, je to, čeho je v dané oblasti nejvíce. To je prostě zákon matematiky. Ono se Vám, pane Kaislere a ostatní, co jsou proti, možná nakonec podaří stavbě Penny zabránit. Ale pochopte, že pokud nemá Veselí zůstat Vidlákovem, tak se tady musí výstavba města celkově radikálně probudit. Podívejte se, jak jsou na tom jiná srovnatelně velká města. A Veselí má nový most, domov důchodců a co ještě??? Takže problém Penny není jenom problém Penny, ale hlavně toho, že většina veselských občanů už má dost celkové stavu ve městě.Odchodem dosavadního starosty a jeho kliky si dělala naděje, že se ve Veselí něco pohne k lepšímu.Nové zastupitelstvo má šanci dokázat, že jste lidé na svých místech a respektujete vůli většiny, protože to je správné a menšinu to nijak neohrozí!!! Dostali jste důvěru,tak ji nezklamte. Petice mluví dost jasně. |
|
|
Autor: MAX dne 31. ledna 2007 v 16:15 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
Většina lidí je špatně ovlivnitelná, menšina snáze. Nicméně tak je to už od doby kamenné že většina rozhoduje, nechci tím samozřejmě naznačit že pravidla doby kamenné jsou aplikovatelná a i dnes, ale tohle je opravdu stále platné základní pravidlo na jehož základě jste také zastupitelem. Možná se tedy při volbách měli dostat do vedení zastupitelé, kteří měli nejméně hlasů? Aplikovaně to tu v podstatě píšete. |
|
|
Autor: Standa Kaisler dne 5. února 2007 v 17:56 |
reagovat
|
|
RE: Pro MAXe a dd |
|
No tak v této debatě jsme se už dostali k podstatě volebního systému. Ono totiž to co píšete v závěru je tak trochu pravda - řada zvolených členů zastupitelstva dostala méně hlasů, než někteří nezvolení, to vyplývá z poměrného volebního systému, který je momentálně platný a který má za cíl to, aby byly zastoupeny pokud možno všechny relevantní skupiny názorů.
Můžeme se bavit o tom zda je lepší většinový či poměrný volební systém, či zda je lepší přímá či zastupitelská demokracie, ale to myslím přesahuje rámec této debaty. |
|