|
Nepřihlášen | úvodní stránka | o regionu | kontakt | administrace |
::. M E N U .::
Kulturní akce
.: Kino
.: Koncerty
.: Divadlo
.: Sport
Katalog firem
.: Řemeslníci
Inzerce zdarma
.: přidat inzerát
Lékaři
Stravování
Ubytování
Instituce
Kam na výlet
Region
Články
.: aktuality
.: obecní úřady
.: sport
.: z regionu
Diskusní fórum
Mapa a ulice
Fotogalerie
Webkamery
Kontakt
|
Vindobona opět ve Veselí. Ale pouze na jeden den.9. února 2022, Region , přečteno 3709x, komentováno 0x Retro expresem Vindobona na výlet do minulostiSvezte se v sobotu 12. března z Prahy do Českých Velenic a zpět v retro expresu Vindobona v podobě z druhé poloviny 80. let. Retrojízda se koná jako připomínka 150 let tratě České Velenice – Čerčany – Praha a také 30 let od ukončení trasování Vindobony přes jižní Čechy. Vlak zastaví v Táboře, Veselí nad Lužnicí a Třeboni. Ve vlaku bude k dispozici palubní průvodce se zajímavostmi o vlaku, trati a také unikátní fotografie z historie. odkaz na web Českých drah - Retro expres Vindobona
link na web Českých drah - vlakem na výlet odkaz na facebook pořadatele akce
link na facebook událost - Ex 375/374 Vindobona (Praha hl.n. - České Velenice a zpět) A kolik stojí jízdné?
Jízdenky objednávejte na e-mailu: lakyondra@seznam.cz.
JÍZDNÍ ŘÁD Retro expres VindobonaTAMPraha hl. n.
Tábor
Veselí nad Lužnicí
Třeboň
České Velenice
ZPĚTČeské Velenice
Třeboň
Veselí nad Lužnicí
Tábor
Praha hl. n.
Spojení Vídně, Prahy a Berlína Vindobonou vzniklo roku 1957. Na její vozbě se zpočátku postupně střídaly motorové jednotky německých, československých a rakouských drah. Nejdříve to byly dráhy německé s jednotkou VT137, později dráhy rakouské se svým ‚‚Modrým Bleskem‘‘. V průběhu 60. let se do čela dostaly československé motorové vozy řady M 296.1 s přípojnými vozy, které v letech 1972 až 1979 vystřídala majestátní německá jednotka VT18.16. Po roce 1979 došlo k vyrovnávání výkonů mezi ÖBB, ČSD a DR a Vindobona se dostala do řazení v klasické soupravě. Od roku 1992 je Vindobona trasována přes Kolín a Brno. Na dráze císaře Františka Josefa tak postupně utichal provoz mezinárodních elitních rychlíků a expresů. Dodnes můžeme na této trati v některých stanicích spatřit originální elektromechanické zabezpečovací zařízení. V úseku Veselí nad Lužnicí – České Velenice je trať včetně stanic téměř zachovalá z doby přelomu 19. a 20. století. I přes tento fakt je na trati jen minimum úseků s nižší traťovou rychlostí než 100 km/h. autor: - redakce - |