|
Nepřihlášen | úvodní stránka | o regionu | kontakt | administrace |
::. M E N U .::
Kulturní akce
.: Kino
.: Koncerty
.: Divadlo
.: Sport
Katalog firem
.: Řemeslníci
Inzerce zdarma
.: přidat inzerát
Lékaři
Stravování
Ubytování
Instituce
Kam na výlet
Region
Články
.: aktuality
.: obecní úřady
.: sport
.: z regionu
Diskusní fórum
Mapa a ulice
Fotogalerie
Webkamery
Kontakt
|
Stavbu, která začala v srpnu loňského roku, provedla společnost EUROVIA CS, a. s., ve sdružení se společností SWIETELSKY stavební, a. s. Investorem projektu byl Krajský úřad Jihočeského kraje. Rekonstrukce stála 28 milionů korun bez DPH. Původní most byl po ničivých povodních z let 2002 a 2006 ve špatném stavebním stavu. V souvislosti se stavbou D3 se očekává navýšení dopravy přes Veselí nad Lužnicí, proto Krajský úřad Jihočeského kraje rozhodl, že starý a nevyhovující most musí být nahrazen novým. Plánované uzavření obchvatu, během budování nové dálnice, svede tranzitní dopravu přes město Veselí nad Lužnicí. Stavba mostu situovaného v centru města s sebou přinesla i komplikace v dopravě. Po dobu stavby museli řidiči město objíždět po obchvatu. „Nejvíce nám asi spílali obyvatelé Veselí, kteří na jednom břehu řeky bydlí a na druhém pracují. Když zvolili cestu autem, zajeli si tři kilometry. Pro pěší sloužila lávka. Vzhledem k tomu, že most má návrhovou životnost 100 let a odolá i stoleté vodě, má Veselí nad Lužnicí od podobných komplikací na dost dlouho klid,“ uvedl hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola. Aby most obstál při povodních, což bylo jedním z požadavků investora, byla zvolena zcela nová konstrukce mostu. „Vzhledem ke zjištěným nepříznivým geologickým poměrům je založení mostu hlubinné pilotové. Nosná konstrukce mostního objektu je tvořena jedním polem předpjatého betonu o minimální tloušťce tak, aby byl co nejvíce zvětšen průtoční profil pod mostem,“ charakterizuje stavbu Ing. Zdeněk Novák, ředitel závodu České Budějovice, EUROVIA CS, který stavbu realizoval. Díky nepříznivým klimatickým podmínkám byly v zimních měsících přerušeny stavební práce a původně plánovaný termín dokončení mostu z konce roku 2009 byl přesunut na červen 2010. „Technologicky citlivé činnosti, jako betonáž mostní konstrukce či pokládka izolace, musely být odloženy na jaro, aby nedošlo ke znehodnocení celého díla,“ vysvětluje Ing. Zdeněk Novák. Řidiči mohli po dobu zimní odstávky prací využívat provizorní přemostění v těsné blízkosti nově budovaného mostu.
autor: - redakce - |