Nepřihlášen úvodní stránka  |  o regionu  |  kontakt  |  administrace  
::. PRIHLÁŠENÍ .::
e-mail:

heslo:

Nová registrace
Zapomenuté heslo

::. M E N U .::

Ikonka VESELSKO.CZ

ZPRAVODAJSTVÍ V KOSTCE - NIC VÁM UŽ NEUTEČE

ZPRAVODAJSTVÍ V KOSTCE - NIC VÁM UŽ NEUTEČE

ČLÁNKY A UDÁLOSTI Z VESELÍ A OKOLÍ

Jižní Čechy Teď
publikováno před 2 měsíci

V Rajském dvoře jsou k vidění pohyblivé fontány, v Galerii Ambit koláže z neobvyklých materiálů

Publikováno: 30. července 2021, přečteno 83x

autor:
TÁBOR - V pátek vpodvečer byla v Rajském dvoře augustiniánského kláštera na náměstí Mikuláše z Husi zahájena výstava Proměnlivá rovnováha manželské dvojice výtvarníků Barbory Blahutové a Františka Svátka. Po návratu z exilu v Itálii a Německu, kam odešli v roce 1974, se zabydleli ve Vlastiboři na Soběslavsku. I proto vernisáž zpříjemnilo Soběslavské žesťové kvarteto Ladislava Blehy. Husitské muzeum si přálo natrvalo do Rajského dvora fontánu, takže ta ústřední s ptáky, kteří nepředvídatelně přelévají vodu, zůstane v areálu bývalého augustiniánského kláštera natrvalo a stala se jedním z impulsů pro uspořádání výstavy. Ostatní kinetické sochy Františka Svátka tu jsou dočasně do 10. října. Některé fontány jsou i akustické a vydávají zvuky. Druhým podnětem k uspořádání společné výstavy bylo životní jubileum Barbory Blahutové. V Galerii Ambit jsou vystaveny její koláže a asambláže, při kterých využívá suché listí, rozbité sklo, kartony či natrhaný papír i kávovou sedlinu. Oba autoři se prosadili jako sochaři a restaurátoři i v Římě a v Německu a od roku 1999 žijí a tvoří znovu doma v Čechách.
autor: Jižní Čechy Teď
Sdílejte článek
Další zprávy z Veselí a okolí
před 17 hodinami

OBRAZEM: Táborský Romfest nabídl hudbu, tanec i rap

Táborský deník
včera

Hlášení rozhlasem 21.9.

MÚ Veselí nad Lužnicí
před 5 dny

Hlášení rozhlasem 17. 9.

MÚ Veselí nad Lužnicí
před 6 dny

Startuje krajská liga. Spartak má hned volno

Jižní Čechy Teď

Kontakt  |  RSS  |  Cookies
Neoficiální regionální informační server - www.veselsko.cz
Publikování zde uveřejněných textů a fotografií nebo jejich částí, je možné pouze s předchozím souhlasem redakce.